Nabór na stanowisko inspektor/podinspektor (księgowa – kasjer)
Łask, dn. 05 sierpnia 2025r.
Zakład Komunikacji Miejskiej w Łasku,
98 - 100 Łask, ul. Lutomierska 2
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze:
inspektor/podinspektor (księgowa – kasjer) w księgowości
w wymiarze: 1 etat.
- Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie lub obywatelstwo Unii Europejskiej oraz innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium RP - dla obywateli z innych państw wymagana jest znajomość języka polskiego potwierdzona dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej;
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na stanowisku: - inspektor/podinspektor (księgowa- kasjer)
wykształcenie wyższe i co najmniej 3 –letni staż pracy lub
wykształcenie średnie i co najmniej 5 - letni staż pracy;
lub w przypadku podinspektora
wykształcenie wyższe lub wykształcenie średnie i co najmniej 3- letni staż pracy;
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe;
- nieposzlakowana opinia;
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku pracy;
- umiejętność organizacji czasu pracy i duża samodzielność;
- obsługa komputera (pakiet MS Office), kserokopiarki
- Wymagania dodatkowe
1) preferowany staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych lub w innych jednostkach sektora finansów publicznych,
2) znajomość przepisów w zakresie: ubezpieczeń społecznych, podatku dochodowego od osób fizycznych, gwarantowanych świadczeń pracowniczych, o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia, kodeksu cywilnego, finansów publicznych, ustaw o samorządzie gminnym i pracownikach samorządowych, ustawy o rachunkowości.
3) predyspozycje osobowościowe: samodzielność, zaangażowanie, zdolności analityczne, organizacyjne, komunikacyjne, odporność na stres,
4) umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawa, i ich ciągłe monitorowanie oraz wdrażanie,
5) umiejętność obsługi komputera - programów płacowych i księgowych, a w szczególności programu e-nowa.
- Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Naliczanie i prowadzenie niezbędnej dokumentacji w zakresie wynagrodzeń osób zatrudnionych w ZKM Łask na podstawie umów o pracę i
- Wykonywanie obowiązków należących do płatnika ZUS i płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Sporządzanie sprawozdań do GUS i inne.
- Przygotowywanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu, dokumentów Rp - 7 do ustalenia kapitału początkowego, emerytury lub renty.
- Sporządzanie rozliczeniowych raportów miesięcznych: DRA, RCA, RSA, RZA, RPA oraz dokumentów zgłoszeniowych do ZUS.
- Sporządzanie raportów ZUS RMUA.
- Naliczanie, uzgadnianie i terminowe odprowadzanie składek ubezpieczenia społecznego, zdrowotnego i funduszu pracy w rozliczeniu miesięcznym w „Płatniku” pracowników Zakładu Komunikacji Miejskiej w Łasku.
- Przygotowanie dokumentów do rozliczenia polecenia księgowania wyciągów bankowych.
- Prowadzenie indywidualnych kart podatkowych.
- Sporządzanie PIT 11, PIT 4, PIT R w zakresie prowadzonej dokumentacji.
- Sporządzanie rocznych informacji podatkowych.
- Przekazywanie dokumentów dotyczących ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych drogą elektroniczną.
- Przygotowywanie i przekazywanie sprawozdania ZUS IWA.
- Terminowe przygotowywanie i eksportowanie do systemu bankowego przelewów w zakresie list wypłat i innych dokumentów.
- Przygotowywanie zaświadczeń w zakresie prowadzonych spraw.
- Sporządzanie list płac, list wynagrodzeń, zasiłków chorobowych oraz zestawień list płac pracowników Zakładu Komunikacji Miejskiej w Łasku.
- Prawidłowe prowadzenie kasy ZKM Łask i ZFŚS w wyznaczonym okresie.
- Sprawdzanie dokumentów pod względem formalnym i rachunkowym.
- Aktywny udział w sporządzaniu sprawozdań finansowych według określonych standardów.
- Dekretowanie i księgowanie dokumentów.
- Prowadzenie ewidencji środków trwałych i uzgadnianie jej z kartami księgi głównej.
- W czasie zastępstwa przygotowanie deklaracji podatkowych oraz sprawozdań i raportów na potrzeby wewnętrzne jak i dla instytucji zewnętrznych.
- Współpraca z instytucjami zewnętrznymi (US, ZUS, GUS itp.).
- Przygotowywanie przelewów bankowych.
- Uzgadnianie i potwierdzanie sald z kontrahentami.
- W zastępstwie wystawianie i księgowanie faktur VAT.
- Nadzór nad ochroną danych osobowych.
- Wykonywanie innych czynności służbowych zleconych przez kierownika zakładu.
- Ponadto do obowiązków pracownika zakładu należy:
- Przestrzeganie przepisów prawa, wewnętrznego porządku w zakładzie, wszelkich regulaminów wewnętrznych i zarządzeń kierownika zakładu.
- Wykonywanie pracy w sposób sumienny i rzetelny.
- Warunki pracy na stanowisku:
umowa o pracę zostanie zawarta zgodnie z ustawą o pracownikach samorządowych t. j. Ustawa z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych Dz.U. 2024.0. 1135 w pełnym wymiarze czasu pracy, wynagrodzenie wg Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych Dz.U. 2024.1638 i Regulaminu Wynagradzania Pracowników Zakładu Komunikacji Miejskiej w Łasku.
- praca świadczona od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 do 15:00; przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie; wykonywana przy naturalnym i sztucznym oświetleniu.
- stanowisko pracy znajduje się na parterze w siedzibie ZKM.
- budynek administracyjny przystosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych.
- praca siedząca, wymagająca wymuszonej pozycji ciała.
- narzędzia pracy - sprzęt biurowy (np. komputer, drukarka, itp.).
- Wielkość wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Zakładzie Komunikacji Miejskiej w Łasku w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia, tj. w miesiącu: lipcu 2025 r. jest wyższy niż 6%.
- Wymagane dokumenty:
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
- list motywacyjny poświadczony własnoręcznym podpisem;
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia i kwalifikacji zawodowych potwierdzone za zgodność z oryginałem własnoręcznym podpisem;
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie stażu pracy/doświadczenia zawodowego potwierdzone za zgodność z oryginałem własnoręcznym podpisem (np. świadectwo pracy, zaświadczenie o zatrudnieniu, itp.);
- inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach oraz doświadczeniu w pracy na podobnym stanowisku potwierdzone za zgodność z oryginałem własnoręcznym podpisem;
- opinie lub referencje;
- oświadczenia o:
- posiadaniu obywatelstwa polskiego;
- niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo skarbowe, lub zaświadczenie o niekaralności;
- posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych;
- braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku wskazanym w ogłoszeniu o naborze lub zaświadczenie lekarskie (od lekarza medycyny pracy);
- oświadczenie o posiadaniu nieposzlakowanej opinii;
- oświadczenie dot. przetwarzania danych osobowych.
Kwestionariusz osobowy oraz wzór oświadczenia dostępne na stronie ZKM http://bip.zkmlask.pl Wszystkie oświadczenia winny być opatrzone datą oraz własnoręcznym podpisem.
- Pozostałe postanowienia:
- Wymagane dokumenty należy składać w nieprzekraczalnym terminie do dnia 19 sierpnia 2025 r. do godz. 10. 00 w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "Nabór na stanowisko urzędnicze: inspektor/podinspektor w Zakładzie Komunikacji Miejskiej w Łasku” osobiście w ZKM Łask , ul. Lutomierska 2 lub przesłać pocztą na adres ZKM (prosimy o wskazanie na kopercie danych do kontaktu).
- Oferty, które wpłyną po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu do siedziby ZKM).
- Niespełnienie któregokolwiek z wymogów formalnych, jak również brak podpisu na oświadczeniach, liście motywacyjnym i kwestionariuszu spowoduje odrzucenie oferty na etapie oceny wstępnej.
- Zastrzega się możliwość zakwalifikowania do II etapu naboru jedynie wybranych kandydatów, spełniających wymagania formalne i w największym stopniu wymagania dodatkowe.
- Kandydaci zakwalifikowani do II etapu naboru zostaną poinformowani za pomocą poczty elektronicznej, a w przypadku nieposiadania e-maila telefonicznie, o terminie i miejscu rozmowy kwalifikacyjnej albo testu kwalifikacyjnego i rozmowy kwalifikacyjnej - w przypadku liczby kandydatów powyżej 10 osób.
- Nabór przeprowadzi Komisja Konkursowa powołana przez Dyrektora ZKM w Łasku.
- W postępowaniu konkursowym Komisja stosuje zapisy procedury naboru na wolne stanowiska urzędnicze do ZKM w Łasku stanowiące załącznik do Zarządzenia Nr 1/2021 z dnia 31.03.2021r.
- Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętymi wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonym w ogłoszeniu o naborze.
- Informacja o wyniku naboru będzie upowszechniona na tablicy informacyjnej ZKM oraz opublikowana na stronie BIP przez okres co najmniej 3 miesięcy.
- Dokumenty kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego w ZKM zostaną dołączone do jego akt osobowych. Dokumenty pozostałych kandydatów będą przechowywane w Kadrach Zakładu Komunikacji Miejskiej w Łasku. ZKM w Łasku nie odsyła dokumentów kandydatów.
- Kandydat wybrany w naborze do zatrudnienia będzie zobowiązany przedłożyć w ZKM najpóźniej w dniu zawarcia umowy o pracę oryginał zaświadczenia o niekaralności uzyskanego na koszt kandydata z Krajowego Rejestru Karnego.
- Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem tel.: 43 675 27 97.
Dyrektor ZKM Łask
Michał Kołodziejczyk
Załączniki
- Ogłoszenie (58.00 KB)
- Kwestionariusz osobowy (39.50 KB)
- Oświadczenie (44.50 KB)
- Oświadczenie o niekaralności (30.00 KB)
Rozwiń Metryka
| Podmiot udostępniający informację: | ZKM |
|---|---|
| Data utworzenia: | 2025-08-05 |
| Data publikacji: | 2025-08-05 |
| Osoba sporządzająca dokument: | Piotr Ciechański |
| Osoba wprowadzająca dokument: | |
| Liczba odwiedzin: | 134 |











